Skriva avtal

Allmänna villkor

Att formulera allmänna villkor för företagets verksamhet är ett effektivt sätt att tillämpa avtalsvillkor som gäller för samtliga kunder. På så vis undviker ni därmed onödigt merarbete och får bättre överblick på de villkor ni tillämpar gentemot kund jämfört med om ni skulle skriva ett separat avtal för varje enskild kund.

Företagets allmänna försäljningsvillkor måste alltid vara väl anpassade för verksamheten och fungerar som ett komplement till specifika avtalsvillkor som finns i till exempel en orderbekräftelse.

De allmänna villkoren innehåller ofta bestämmelser om leveranssätt, betalningsvillkor, ångerrätt, reklamationer, mm. Innehållet varierar dock mycket beroende på om det rör sig om försäljning av produkter eller tjänster och om verksamheten vänder sig till konsumenter eller företag.

Har du frågor eller vill du ha hjälp att skriva allmänna villkor?

Kontakta mig

Johanna Nielsen

Så här arbetar vi

Här nedan är en kort beskrivning av hur vi arbetar för att ta fram ett avtal som är helt anpassat efter ditt företags situation och behov. Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller vill veta mer om hur våra avtalsjurister arbetar.

Steg 1

Kontakta oss och berätta vad du vill ha hjälp med.

Steg 2

Vi bokar in ett videomöte för att gå igenom förutsättningar och behov.

Steg 3

Baserat på informationen som samlas in vid det första videomötet skrivs ett avtalsutkast.

Steg 4

Vi går tillsammans igenom avtalsutkastet punkt för punkt för att säkerställa att det återspeglar er tänka överenskommelse och för att reda ut eventuella frågetecken.

Steg 5

Det färdiga avtalet mailas till dig i word- och PDF-format.

Skicka en förfrågan

+46 8 121 486 86