Arbetsuppgifter för en Virtuell Assistent

Arbetsuppgifter för en Virtuell Assistent

Genom att låta en virtuell assistent utföra arbetsuppgifter som ligger utanför ramen för ditt expertområde frigör du tid och effektiviserar din verksamhet.

 

Som företagare är det lätt att lura sig själv och inte värdesätta sin egen tid – eller för den delen sina anställdas tid – ”den kostnaden har vi ju redan” tänker många.

Visst kan man lära sig att vidareutveckla och uppdatera hemsidan och underhålla kontaktuppgifterna i CRM-modulen. Men det tar ofta mycket längre tid för dig som inte är van vid uppgiften än för någon som uteslutande arbetar med de här frågorna. Utöver det tidsmässiga finns det även en kvalitetsfråga att ta ställning till här.

Är du inne i en expansiv fas av ditt företag? Vill anställa men tvekar inför arbetsgivaransvar?

Här är exempel på arbetsuppgifter för en virtuell assistent:

  • Research-arbete
  • Databashantering
  • Uppdatera hemsida
  • Uppdatera register
  • Mail- och kalenderhantering
  • Sociala medier (uppdateringar och skapande av innehåll)
  • Marknadsundersökningar
  • Transkribering och översättningar
  • Förberedelse av presentationsmaterial
  • Telefonpassning
  • Koordinera event

 

Det frigör din tid och möjliggör nästa viktiga steg för ditt företag.

 

För att det virtuella samarbetet ska lyckas så behöver man känna förtroende som företagare till sin virtuella medarbetare, precis som om det vore en vanlig anställd.

I rollen som virtuell assistent är det inte fysisk närvaro som premieras – istället är tillgänglighet och ett väl utfört arbete det som räknas, det enda som räknas.

När du anlitar en virtuell medarbetare får man, till skillnad mot en anställning, kontroll över kostnaderna och möjlighet att enkelt anpassa omfattningen.

Teknikutveckling och molnbaserad programvara gör att administrativt arbete av idag inte är knuten till ditt företags geografiska placering.

Genom att låta en virtuell assistent utföra delar av din administration sparar du tid, pengar och fysiskt utrymme.

Det finns självklart arbetsuppgifter som inte är lämpliga att lägga över på ett virtuellt samarbete även om de tekniska förutsättningarna finns. Din kärnverksamhet, det ni är bäst på ska aldrig outsourcas.

 

Fokusera på det bästa hos er!

Related Posts

Kommentarer (1)

Hej
Önsker priser på Telefonpassning på olikar tider mellem kl 9-21 mån-sön.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.