Kundcase: FranklinCovey förstärker teamet med en virtuell assistent

Rebecca Cannerfelt och Katarina Bäckström, VirMeda

Rebecca Cannerfelt, Marketing Manager på FranklinCovey Sweden, och Katarina Bäckström, Virtuell Assistent på VirMeda.

Om FranklinCovey

FranklinCovey är ett globalt företag som arbetar med att hjälpa organisationer skapa de beteenden som krävs för att nå sina önskade resultat. Genom sina ledarskapsutbildningar hjälper FranklinCovey kunder att hantera specifika utmaningar som kräver förändring i mänskligt beteende.

FranklinCovey

Utmaning: Periodvisa arbetstoppar

Att anordna intressanta events och workshops är en viktig del i FranklinCoveys säljarbete. Att bjuda in rätt deltagare är därför jätteviktigt och något som förutsätter ett bra prospekteringsarbete. Varje event innebär dessutom en del administration både före och efter. Det här skapar periodvisa arbetstoppar.

Lösning: En virtuell assistent

I oktober 2016 tog Rebecca Cannerfelt, Marketing Manager på FranklinCovey, kontakt med VirMeda och anlitade Katarina Bäckström som virtuell assistent. Genom att ta in en extra resurs som sköter de här arbetsuppgifterna under högsäsong lyckas FranklinCovey plana ut sina medarbetares arbetsbelastning. De tar hand om sin personal och kan ägna mer tid åt sin kärnverksamhet.

Resultat: Proaktivt arbete med merförsäljning och värdeskapande även under perioder med hög arbetsbelastning.

Vi har jobbat med Virmeda sedan hösten 2016. Vi hade då väldigt mycket att göra på marknadsavdelningen och hann helt enkelt inte med allt som behövde göras. Vi stod mitt i en organisationsförändring och en digital transformation, samtidigt som vi hade högt tempo med många seminarier och andra sälj-och marknadsaktiviteter som pågick. Både jag och FranklinCoveys konsulter och kundansvariga lade dessutom mycket tid på administration vilket tog fokus från de allra viktigaste arbetsuppgifterna. Vi insåg att vi behövde förstärkning, framför allt med viktiga administrativa uppgifter som prospektering, och administration i vårt CRM.
Att samarbeta med Virmeda har varit otroligt bra för oss. Vår virtuella assistent Katarina, blev direkt som en medlem i vårt team och tillsammans hittade vi strukturerade och effektiva arbetssätt som fungerade väldigt bra.
Vårt arbete med Katarina och Virmeda har frigjort mycket värdefull tid för samtliga i organisationen, och arbetsuppgifterna har blivit gjorda med sån kvalitet att det verkligen synbart påverkat affärsresultaten.
Tack vare Katarinas noggranna arbete har vi nått ut med våra budskap till rätt personer och kunnat hjälpa fler organisationer frigöra potential och talang hos sina medarbetare.
Katarina har blivit mer än en virtuell assistent. Hon är en del av vårt team nu.

-Rebecca Cannerfelt, Marketing Manager på FranklinCovey Sweden

Tror du att en virtuell assistent skulle kunna vara lösningen för dig?

Skicka en intresseanmälan till info@virmeda.se eller ring 08- 121 486 86 för att prata mer.

Related Posts

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.